Sosyal ağlar :

DİL

PRATİK BİLGİLER

» Amortisman Sınırı
» Vergiden Müstesna Yemek Bedeli
» Emlak Vergisi Oranları
» Fatura Düzenleme Sınırı
» Değer Artış Kazançları İstisna Tutarları
» Kıdem Tazminatı Tavanı
» Usulsüzlük Cezalarına Ait Cetvel
» Yıllık Ücretli İzinler

MUHASEBE STANDARTLARI

Ülke içinde kullanılan muhasebe standartlarını uluslararası standartlarla bütünleştirebilmek için 1995 yılından bu yana 43 uluslararası muhasebe standardı Türkiye’ye ...

T.C. RESMİ GAZETE

   TARİHİMİZDEN

Nefret, sevgiden daha yaşlıdır !

 Nefret,sevgiden daha yaşlıdır,nefret benliğin,uyaranlarını dışarıya akıtarak,dış dünyayı ilksel olarak yadsımasından kaynaklanır.Nesnelerin uyandırdığı hoşnutsuzluğa gösterilen tepkinin bir anlatımı olarak,koruyucu içgüdülerle yakın ilişkisini her zaman sürdürür;bu nedenle,cinsel içgüdüler ve benlik içgüdüleri,sevgi ve nefreti yineleyen bir antitezi kolayca geliştirebilir,sadist-dışkıl örgütlenme aşamasında olduğu gibi,cinsel işleve benlik içgüdüleri egemen olduğu zaman,bu içgüdüler,içgüdüsel amaca da nefrete özgü nitelik kazandırır.

Futbol maçında kızılan hakeme yapılan tezahüratdan,şu an yaşanan savaş ve yıkımlarda sosyal sitelerde paylaşım yapılan ölüsever yaklaşımların ve cinsel içerikli hakaretlerin vardığı durumları irdelemek konuyu aslında güncelde de özetlemektedir.

Hangi toplumsal sınıftan olurlarsa olsunlar,orta yaşın üstündeki kişilerin konuşmalarına kulak misafiri olan birisi,bunların başka insanların hastalıkları ve ölümleri konusunda  ne denli çok konuştuklarını görüp şaşar.birçok kişi için,özellikle de hiçbir dış ilgisi olmayan kişiler için,yaşamlarındaki biricik çarpıcı öğe,hastalık ve ölümdür.cansız,ölüsever bir aile çevresinin,Çoğu kez ölüseverliğin oluşmasına katkı da bulunan bir etmen olduğunu rahatça varsayabiliriz.

Canlandırıcı uyarımın yokluğu,daha önceki yazımda arz ettiğim üzere umudun bulunmaması ve bir bütün olarak toplumun yıkıcı ruha sahip olması,elbette ölüseverliğin gelişip güçlenmesi açısından gerçekten önem taşır.Bana kalırsa,ölüseverliğin oluşmasında büyük olasılıkla kalıtımsal etmenler de rol oynar.
Ölüseverliğe ve onun karşıtı olan canlıseverliğe ilişkin ölüm içgüdüsü ve yaşam içgüdüsü anlayışı arasındaki ilişki konusunda;

Canlıseverlik,yani yaşam sevgisi ,yaşama ve canlı olan herşeye duyulan tutkulu sevgidir,bir kişide,bir bitkide,bir düşüncede,bir toplumsal kümede gelişmeyi destekleme arzusudur.

Yaşamsever kişi ,var olanı korumaktan çok yeni şeyler kurmayı yeğler.Merak ve hayret etme yeteneğine sahiptir;Eskinin pekiştirildiğini görmekten çok yeni şeylere tanık olmayı yeğler.Yasama seruvenını,kesinlikle daha çok sever.Yalnızca parçalardan çok bütünü,özetlerden çok yapıları görür.Kabagüç uygulayarak,herşeyi kesip parçalayarak,insanları sanki eşya gören  Afyon valisi gibi bir bürokratik tutum benimseyerek değil,sevgi,mantık ve örnekleme yoluyla biçimlendirip etkilemek ister.Yasamdan ve yaşamın bütün dışavurumlarından haz duyduğu için,yeni ambalajlarla pazara sürülen”heyecan”ın tutkunu değildir.

Canlısever ‘in kendine özgü iyilik ve kötülük ilkesi vardır.Yaşamın hizmetinde olan her şey iyidir,yani sağcı-solcu,alevi-sünni,laik-Müslüman,kürt-Türk,FBli-GSli,Trabzonlu-Rizeli,Hristiyan-müslüman gibi ayırımlara girmeden,kendi alt sınıfını oluşturma tezi olmadan fayda odaklı makro bakar yaşama.
Ölümün hizmetinde olan her şey Kötüdür.İyilik ,yaşamı,gelişmeyi,serpilmeyi güçlendiren herşeye duyulan saygıdır.Kötülük,yaşamı boğan,daraltan,parça parça eden herşeydir.

Kötürümleşmenin bir sonucu olarak ölüseverliğin gelişmesi yönünde ortaya çıkan ruhsal zorunluluk,insanın varoluşsal durumuyla bağlantılı olarak anlaşılmalıdır.Eğer insan hiçbir şey üretemiyorsa ya da duygu uyandıramıyorsa,topyekün özseverliğinin ve yalıtılmışlığının hapishanesini yıkıp dışarı çıkamıyorsa,dayanılmaz bir duygu olan dirimsel güçsüzlük ve hiçlik duygusundan,ancak üretmeyi başaramadığı yaşamı yok etme eyleminde kendisini kanıtlayarak kaçabilir.Bunun için çaba,sabır ve özen gerekmez;yok etme eylemi için gerekli tek şey,güçlü kollar,bir bıçak ya da bir silahtır.

Ülkemizde yer alan şiddetin,travmaların,insanlarımızı olmadık ruhsal bozukluklara götüren anlam yüklemelerin yarattığı kaos a bakıldığında,ölüsever siyasetin  ,kitlesel  sürü mantığı ile insanları güderek  egemenliklerini sürdürmeye çalışan ve kendi egemenlikleri için pervazısca insanların bilinçaltını kullanan bir siyaset olduğu da görülecektir.

Siyasete atılacak kadar gereğinden akıllı insanlar,aptallar tarafından yönetilmeye mahkumdur diyen Platon u iyi anlamak lazım,Bir kilogram söz  bir gram performansa eşdeğerdir,Karşı tarafla Güvene dayalı  bir ilişki kuramadığınız sürece,değişen öncelikler sorunu aşılmaz bir hal alır, hastalıklı bir topluluk olarak a sosyal yaşam kaçınılmazdır.

Canlıseverlerin yoğun olduğu topluluklar ve canlısever siyaset ,zaten sınırlar ve alt sınıflar dahilinde yaşamayacağı için sosyal yaşamda çatışmalara gerek kalmamaktadır,kapitalist düzenin getirdiği,böl ve yönet ölüsever siyasetin  merkezinde rant kavgası olduğu için yıkımlar kaçınılmazdır.Canlısever siyaset mi,?ölüsever siyaset mi? günümüzde egemenlere hizmet eden gizli servislerin dünyası haline gelen ölüsever siyasetler ve bu siyasetin yaklaşımları, herkese bindiği dalı kestirmektedir.

Ölüsever siyasetin varolduğu ülkemizde, insanlarımız çıkarlarının yeterince karşılandığı sürece ,statükoyu koruma eğilimindedir.hareketsiz olan karar vericileri,istenilen yönde harekete geçirilebilmek  Bilinçli olmak doğru düşünmek ile başlar,yaşamsevgisi ile dolu ,zarar odaklı olmayan süreç yönetimleri ile yaşanılan hayatsal zorlukların ruhsal,duygusal ve zihinsel zekalarını kullanarak aşmaya çalışan doğru insanlarla Ülkemiz ve Dünyamız yaşanılabilecek hale gelecektir.